Wielkapedia
Advertisement

Prowincja Kalahari - jednostka terytorialna Zimbabwe. Była to pierwsza prowincja Zimbabwe, wykraczająca poza jego terytorium sprzed 2060 roku. Stolicą Prowincji jest Gaborone.

Pomnik przedstawiający żołnierzy II Brygady Uderzeniowej w Ossau w Prowincji Kalahari

Historia[]

Do 8 lutego 2060 na terytorium prowincji egzystowało niefunkcjonalne i upadłe państwo Botswana. Zajęcie jego terytorium przez żołnierzy ROU, które odbyło się bez większych incydentów, spowodowane było pomocą udzieloną przez rząd Botswany buntownikom z Polskiej Afryki Południowej. 8 lutego 2060 Afroparlament powołał w miejsce dawnej Botswany Prowincję Okupacyjną.

Rozwój terenów po zajęciu przez Zimbabwe był bardzo gwałtowny. Stolica prowincji - Gaborone - stała się jednym z najważniejszych ośrodków regionu, zarówno w dziedzinie przemysłu jak i kultury, finansowości i innowacji.

Po wybuchu wojny między WRP, a Zimbabwe prowincja przeszła oficjalnie pod jurysdykcję zimbabweńską.

Geografia[]

Prowincja nie ma dostępu do żadnego morza. Większa jej część półpustynna i sucha Kotlina Kalahari. W Prowincji Okupacyjnej panuje klimat podzwrotnikowy suchy z porą gorącą od października do marca. Opady są skąpe (od 750 mm na północy do 125 mm na południu) i nieprzewidywalne. Większość terytorium kraju porasta ciernista sawanna, a około 1% widne suche lasy (w dolinie rzeki Chobe na północy).

Zobacz też[]

Zasoby CAR[]

Terytorium Zimbabwe
JądroProwincja EquatorProwincja KalahariProwincja Marsjańska IsidisProwincja Nowa FundlandiaProwincja Południowej AfrykiProwincja ZambiaNowa Afryka PołudniowaAutonomiczna Prowincja Marsjańska "Nowe Pola Elizejskie"
Advertisement