FANDOM

Prowincja Kalahari - jednostka terytorialna Zimbabwe. Była to pierwsza prowincja Zimbabwe, wykraczająca poza jego terytorium sprzed 2060 roku. Stolicą Prowincji jest Gaborone.
Info1507

Pomnik przedstawiający żołnierzy II Brygady Uderzeniowej w Ossau w Prowincji Kalahari

Historia Edytuj

Do 8 lutego 2060 na terytorium prowincji egzystowało niefunkcjonalne i upadłe państwo Botswana. Zajęcie jego terytorium przez żołnierzy ROU, które odbyło się bez większych incydentów, spowodowane było pomocą udzieloną przez rząd Botswany buntownikom z Polskiej Afryki Południowej. 8 lutego 2060 Afroparlament powołał w miejsce dawnej Botswany Prowincję Okupacyjną.

Rozwój terenów po zajęciu przez Zimbabwe był bardzo gwałtowny. Stolica prowincji - Gaborone - stała się jednym z najważniejszych ośrodków regionu, zarówno w dziedzinie przemysłu jak i kultury, finansowości i innowacji.

Po wybuchu wojny między WRP, a Zimbabwe prowincja przeszła oficjalnie pod jurysdykcję zimbabweńską.

Geografia Edytuj

Prowincja nie ma dostępu do żadnego morza. Większa jej część półpustynna i sucha Kotlina Kalahari. W Prowincji Okupacyjnej panuje klimat podzwrotnikowy suchy z porą gorącą od października do marca. Opady są skąpe (od 750 mm na północy do 125 mm na południu) i nieprzewidywalne. Większość terytorium kraju porasta ciernista sawanna, a około 1% widne suche lasy (w dolinie rzeki Chobe na północy).

Zobacz też Edytuj

Zasoby CAR Edytuj

Terytorium Zimbabwe
JądroProwincja EquatorProwincja KalahariProwincja Marsjańska IsidisProwincja Nowa FundlandiaProwincja Południowej AfrykiProwincja ZambiaNowa Afryka PołudniowaAutonomiczna Prowincja Marsjańska "Nowe Pola Elizejskie"